18 Aralık 2015 Cuma

LED Panel Aydınlatma Müşterinin Alışveriş İsteğini Artırır.

Philips’in, EHI Araştırma Enstitüsü veHasselt Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirdiği araştırma çalışmalarına göre; doğru LED Panel Aydınlatılan bir mağaza, ürünün markalaşmasına doğrudan katkı sağlıyor. Üstelik bu durum, satın alma davranışını doğrudan etkiliyor.


Günümüz 
mağaza aydınlatmasında tüketicilerin beklenti ve şikâyetlerine göre şekillendirilen, LED Panel aydınlatma seçenekleriyle farklı ara tonlar ve gölgeler kullanılarak gerçekleştirilen mağaza tasarımları, satışlara önemli katkı sağlıyor. Philips’in araştırmalarına göre bu durum, doğru algı ile sadık müşteri profilinin oluşturulmasına yardımcı oluyor. Ayrıca alışveriş sepetinde ve mağazada geçirilen sürede artışlar yaşanması gibi pek çok olumlu değişikliğe de sebep olabiliyor.


Mağaza ambiyansı sepet ortalamasını doğrudan etkiliyor… 
EHI Araştırma Enstitüsü işbirliği ile gerçekleşen“Işığın Zihinsel Rolü” adlı gerçek zaman takibi yapılarak gerçekleştirilen araştırma çalışmasınınbulgularına göre; tüketiciler tıpkı markanın logosunda olduğu gibi, mağazadaki ışıklandırma dekorlarını da markayla ilişkilendiriyor. Çalışmaya göre; LED teknolojisi kullanılarak tasarlanan doğru bir mağaza aydınlatması, satışlarda %3.45, satış hacminde ise %4.71’lik bir artış yaratıyor.
Mağazanın müşterilere sunduğu ambiyans, tüketicinin mağazada geçirdiği süreyle birlikte sepete giren ürün miktarında değişiklik yaratıyor. Tüketici ve marka arasında kurulan duygusal bağın etkisiyle oluşan sadık müşteri profilinin oluşmasını da destekliyor. Mağaza ortamındadoğru uygulanan aydınlatma ise; tüketicinin satın alma davranışında artış yaratabiliyor.
Doğru aydınlatma çözümü, tüketici davranışını duygusal ve düşünsel açıdan etki alanına alıyor. Tüketicilerin mağazada geçirdiği zamanda %30’a varan ciddi bir artış sağlıyor. Araştırma, aydınlatmayı doğru kullanan perakendecilerin mağazalarında daha fazla tüketiciyiağırladığını da ortaya koyuyor.


Doğru aydınlatma hem tüketici hem de çalışan memnuniyetini artırıyor

Doğru aydınlatma, süpermarket perakendesinde de tüketici gözünde doğru marka algısı oluşmasını destekliyor. Philips’in Hasselt Üniversitesi işbirliği ile bir süpermarket üzerinde gerçekleştirdiği araştırmaçalışması bu yönde önemli sonuçlar sunuyor. Bu sonuçlara göre; beyaz ışığın yanı sıra renkli ışığın farklı tonları kullanılarak gerçekleştirilen LED tabanlıdinamik bir aydınlatmanın, tüketicilerin markette geçirdiği sürede artış yaratıyor.Tüm aydınlatma sistemi bu şekilde değiştirilen süpermarketin kasasında %1.93’lik oranda yaşanan artış, bunun bir göstergesini oluşturuyor. Süpermarketi alışılmış donuk havasından kurtaran dinamik aydınlatma veaydınlatma kontrol sistemi, tüketicilerin bir an önce marketi terk etmek yerine, farklı reyonları da dolaşarak bir çeşit keşif yapmasına zemin hazırlıyor.Çalışanlar açısından ise, iş yapış biçiminin kalitesinde gözlemlenen artış, personel motivasyonunun arttığını gösteriyor.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder